ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát!
Ha a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, a honlap használatával, az egyes termékekkel, a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merült fel, vagy amennyiben egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, úgy kérjük, vegye fel az Eladóval a kapcsolatot a megadott elérhetőségeken!
Impresszum: a Szolgáltató (Eladó) adatai
Név: Schiller Renátó E.V. KISADÓZÓ
Székhely: 7900 Szigetvár, Rákóczi u. 15.
Levelezési cím: 7900 Szigetvár, Rákóczi u. 15.
Nyilvántartási szám: 53148933
Adószám: 79019727-1-22
Kamara: Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara
Képviselő: Schiller Renátó
Telefonszám: +36 (30) 913 5729
E-mail: hello@renart.hu
Honlap: https://renart.hu
Bankszámlaszám: OTP Bank 11731049-21453874
Tárhelyszolgáltató adatai
RACKFOREST KFT.
Cím: 1132 Budapest,
Victor Hugo utca 11.
5. em. B05001.
Adószám: 14671858-2-41
Fogalmak
Felek: Eladó és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: https://renart.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében –
szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány,
a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon,
a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy
szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg,
hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre
szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás között kötött szerződések esetén (a
továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
a) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés
megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak
hiányában önként vállal, valamint
b) a jogszabályon alapuló kötelező jótállás
Vonatkozó jogszabályok
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
2001. évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az
információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (PTK);
45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések
részletes szabályairól;
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés
keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények
intézésének eljárási szabályairól Az ÁSZF hatálya, elfogadása, megváltoztatása
A Felek között létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű
jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a
továbbiakban: ÁSZF), valamint a honlapon található további tájékoztatások
határozzák meg. Ennek megfelelően tartalmazza a jelen ÁSZF a Feleket illető
jogokat és kötelezettségeket, a szerződés létrejöttének feltételeit, a teljesítési
határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat, valamint
az elállási jog gyakorlásának feltételeit.
Ön a megrendelése véglegesítése előtt köteles megismerni a jelen ÁSZF
rendelkezéseit. A webáruházunkon keresztül történő vásárlással Ön elfogadja a
jelen ÁSZF rendelkezéseit, és az ÁSZF maradéktalanul az Ön és az Eladó között
létrejövő szerződés részét képezi.
A jelen ÁSZF rendelkezéseit az Eladó a vonatkozó jogszabályok keretei között
jogosult megváltoztatni. Kérjük, hogy az ÁSZF rendelkezéseit minden vásárlás
előtt szíveskedjen elolvasni! Az ÁSZF esetleges módosítása a honlapon történő
megjelenéstől érvényes. Az esetleges változtatások a már addig létrejött
szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.
A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt
szerződéseknek, azokat az Eladó nem iktatja.
Árak
Az árak forintban értendők. A vételár mindig a kiválasztott termék mellett
feltüntetett összeg, amelyek bruttó árak.
A termékek vételára nem tartalmazza a kiszállítás költségét, kivéve ha ez a végső
fizetési oldalon máshogy nem olvasható.
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A fogyasztó a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói
kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
Telefon: +36 (30) 913 5729
Internet cím: https://renart.hu
E-mail: hello@renart.hu
A fogyasztó szóban vagy írásban közölheti az Eladóval a panaszát, amely az
Eladónak, az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve
értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy
mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt az Eladó köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint
orvosolni. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz
azonnali kivizsgálása nem lehetséges, az Eladó a panaszról és az azzal
kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és
annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben
a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás
felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30
napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak
megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az
írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli
panaszt az Eladó – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa
eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles
írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél
rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A
panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A telefonon vagy
elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt az
Eladó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
a fogyasztó neve, lakcíme, a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja, a
fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok,
dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke, az Eladó nyilatkozata a
fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali
kivizsgálása lehetséges, a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy
egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz
kivételével – a fogyasztó aláírása, a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt
szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.
Az Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig
köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén az Eladó köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni
arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető
testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá
az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti
békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint
levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy az Eladó a
fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi
eljárást.
Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói
jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál.
Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult
panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A
panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás
lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó
lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található:
http://jarasinfo.gov.hu/
Bírósági eljárás.
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti
érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013.
évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2O16. évi CXXX. törvény
rendelkezései szerint.
Tájékoztatjuk, hogy Ön az Eladóval szemben fogyasztói panasszal élhet.
Amennyiben az Ön fogyasztói panasza elutasitásra kerül, úgy Ön jogosult az Ön
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is
fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó
az érintett Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra
– a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a
fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
Az Eladót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll az Eladónak a békéltető testület felhívására történő
válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre
a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség
létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben az Eladó székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes
békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a
vállalkozás együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő
írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi
hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás
következtében a vállalkozások jogsértő magatartása esetén kötelező
bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A
fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és
középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és
középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való
együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi
eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson
kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói
jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek
eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű,
gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A
békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a
fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel
kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető
testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél,
távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is
eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett
adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt
adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
a fogyasztó nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
a fogyasztói jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett
telephelyét, ha a fogyasztó az illetékességet az illetékes békéltető testület helyett
kérelmezett testület megjelölését, a fogyasztó álláspontjának rövid leírását,
az azt alátámasztó tényeket és azok bizonyítékait, a fogyasztó nyilatkozatát arról,
hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
a fogyasztó nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltető testület
eljárását nem kezdeményezte, közvetítői eljárás nem indult, keresetlevél
beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelem előterjesztésére
nem került sor, a testület döntésére irányuló indítványt, a fogyasztó aláírását.
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát),
amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a
vállalkozás írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a
fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés
megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a
meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu; mbonyar@pbkik.hu
Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu; mariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu
Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu
Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu
Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu
Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu
Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu
Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu
Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu
Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu
Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu
Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu
Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu
Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
Online vitarendezési platform
Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók
beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online
vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem
kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni
jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.
Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy
szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni,
igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.
A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen
kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.
Az online vitarendezési platform itt érhető el:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU
Szerzői jogok
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1)
bekezdése értelmében a weboldal szerzői műnek minősül, így annak minden
része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a
weboldalon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi
programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan
alkalmazás használata, amellyel a weboldal, vagy annak bármely része
módosítható. A weboldalról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a
jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a weboldalra való hivatkozással,
forrás feltüntetésével lehet.
A jogtulajdonos: Schiller Renátó EV
Részleges érvénytelenség, magatartási kódex
Ha az ÁSZF valamely pontja jogilag hiányos vagy hatálytalan, attól még a
szerződés további pontjai érvényben maradnak és a hatálytalan vagy hibás rész
helyett az alkalmazandó rendelkezései érvényesek.
Az Eladónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi
gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.
A digitális adattartalom működése, műszaki védelmi intézkedések
A weboldalon megjelenő adatokat szolgáltató szerverek elérhetősége évi 99,9%
feletti. Rendszeresen mentés készül a teljes adattartalomról, így probléma esetén
az eredeti adattartalom visszaállítható. A weboldalon megjelenő adatokat
MySQL adatbázisban tároljuk. Az érzékeny adatok megfelelő erősségű
titkosítással vannak tárolva, kódolásukhoz processzorba épített hardveres
támogatást használunk.
A termékek lényeges tulajdonságaira vonatkozó tájékoztatás
A honlapon a megvásárolható termékek lényeges tulajdonságairól az egyes
termékeknél szereplő leírásokban adunk tájékoztatást. A termékoldalon található
adatok tájékoztató jellegűek! A képek esetenként illusztrációk, a színek nem
mindig felelnek meg a valóságnak!
Az adatbeviteli hibák javítása – Felelősség a megadott adatok valóságáért
Önnek a megrendelés során a megrendelés véglegesítése előtt folyamatosan
lehetősége van az Ön által bevitt adatok módosítására (a böngészőben a vissza
gombra kattintva az előző oldal nyílik meg, így akkor is javíthatóak a bevitt
adatok, ha Ön már a következő oldalra lépett). Felhívjuk a figyelmét, hogy az Ön
felelőssége, hogy az Ön által megadott adatok pontosan kerüljenek bevitelre,
hiszen az Ön által megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a
termék. Ön a megrendelésével tudomásul veszi, hogy az Eladó jogosult az Ön
hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és
költségét Önre hárítani. Az Eladó a pontatlan adatbevitel alapján történő
teljesítésért felelősségét kizárja. Felhívjuk a figyelmét arra, hogy a rosszul
megadott e-mail cím vagy a postafiókhoz tartozó tárhely telítettsége a
visszaigazolás kézbesítésének hiányát eredményezheti és meggátolhatja a
szerződés létrejöttét.
Eljárás hibás ár esetén
Előfordulhat, hogy – pl. technikai hiba miatt – hibás ár szerepel a honlapon.
Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll
módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron
értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés
közöttünk. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt
automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának
a részünkről. Hibás áron történő Ön általi ajánlattétel (megrendelés) esetén az
Eladó munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes
áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Eladó által közölt helyes
áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre
szerződés a Felek között.
A honlap használata
A megvásárolni kívánt termékeket helyezze a kosárba.
Amennyiben szeretne további terméket is vásárolni, akkor tegye be azokat is a
kosárba. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni
kívánt termék mennyiségét. A „törlés” gombra kattintva törölheti a kosár
tartalmát. A mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár
tartalma.
Szállítási / Számlázási illetve a belépési adatok megadása /Amennyiben már
regisztrálta magát, akkor be tud lépni.
Szállítási/fizetési mód kiválasztása.
Megrendelés.
Fogadja el a rendelési feltételeket a jelölőnégyzet bejelölésével, miután
megismerte annak tartalmát.
Az adatok megadását követően a ” Megrendelés” gombra kattintva tudja
elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott
adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével. A megrendelés
elküldését követően Ügyfélszolgálatunkkal történő kapcsolatfelvétel útján tudja
módosítani a megrendelés adatait.
E-mail-ben az előrendelést követően automatikusan visszaigazolást küldünk.
A terméket szállításra előkészítjük, futárszolgálatnak kézbesítésre átadjuk.
*A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben
regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és
azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok
megadása nélkül
A rendelés véglegesítése (ajánlattétel)
Amennyiben Ön meggyőződött arról, hogy a kosár tartalma megfelel az Ön által
megrendelni kívánt termékeknek, valamint az Ön adatai helyesen szerepelnek,
úgy a „Megrendelés” gombra kattintva zárhatja le megrendelését. A honlapon
közölt információk nem minősülnek az Eladó részéről szerződés megkötésére
vonatkozó ajánlatnak. A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó megrendelések esetén Ön
minősül ajánlattevőnek, és a szerződés az Ön által a honlapon keresztül tett
ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre a jelen ÁSZF
rendelkezései szerint
Ön a „Megrendelés” gomb megnyomásával kifejezetten tudomásul veszi, hogy
ajánlatát megtettnek kell tekinteni, és nyilatkozata – az Eladó jelen ÁSZF szerinti
visszaigazolása esetén – fizetési kötelezettséget von maga után.
Rendelés feldolgozása, a szerződés létrejötte
Önt az ajánlata 48 órás időtartamban köti. Amennyiben az Ön ajánlatát a jelen
általános szerződési feltételek szerint 48 órán belül nem igazolja vissza az Eladó,
Ön mentesül az ajánlati kötöttsége alól.
A rendelések feldolgozása két lépcsőben történik. Önnek bármilyen időpontban
lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelésről először egy automata
visszajelzést kap, ami csak annak tényét rögzíti, hogy az Ön megrendelése a
honlapon keresztül megérkezett, de ez a visszaigazolás nem minősül az Ön
ajánlata elfogadásának.
Az automata visszaigazoló e-mail státusza:
MEGRENDELVE. Amennyiben Ön azt észleli, hogy az automata visszaigazoló email értesítés az Ön adatait tévesen tartalmazza (pl. név, szállítási cím,
telefonszám, stb.), úgy Ön köteles ennek tényét – a helyes adatok megadásával
egyidejűleg – az Eladóval e-mail útján haladéktalanul közölni. Amennyiben Ön a
megrendelésétől számított 24 órán belül nem kapja meg az automata
visszaigazoló e-mailt, úgy kérjük, vegye fel az Eladóval a kapcsolatot, mert
elképzelhető, hogy megrendelése technikai okok miatt nem érkezett meg a
rendszerbe.
Az Eladó az Ön ajánlatának elküldését követő munkanap során egy második email útján visszaigazolja az Ön ajánlatát.
A szerződés az Ön által tett ajánlatnak az Eladó által történő elfogadásával jön létre (második visszaigazolás). A második
mail státusza: FELDOLGOZÁS vagy SZÁLLÍTÁS ALATT.
Fizetési módok
• Bankkártyás fizetés Stripe
Átvételi módok, átvételi díjak
• A szállítási díj Magyarországon 1690 Ft
Amennyiben a rendelni kívánt termékek (szállítási költség nélküli) értéke eléri a
19.500 Ft-ot, akkor rendelését díjmentesen szállítjuk ki.
Gyártási idő
• a Képek gyártási ideje 1-3 munkanap
Szállítási idő
• 1-3 munkanap (készleten lévő termékek esetén).
Kiszállítás csak Magyarország területén történik.
Órapontos szállítást nem tudunk biztosítani.
Teljesítési határidő
A megrendelésre vonatkozóan az általános teljesítési határidő a rendelés
visszaigazolásától számított legfeljebb 30 nap. Ez a szállítási határidő tájékoztató
jellegű, az ettől történő eltérést minden esetben e-mail útján jelezzük. Jelen
általános szerződési feltételek elfogadásával Ön tudomásul veszi, hogy a
megadott szállítási idő túllépése miatt az Eladó a kártérítési felelősségét
kifejezetten kizárja.
Jogfenntartás, tulajdonjogi kikötés
Előfordulhat, hogy a honlapon szereplő egyes termékek gyártása megszűnt. Erre
tekintettel az Eladó fenntartja a jogot a már visszaigazolt megrendelések
visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés
kizárólag az Önnel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék
vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg az
Ön részére 5 munkanapon belül.
Fogyasztói tájékoztató a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján
Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás
nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát termék adásvételére irányuló
szerződés esetén a terméknek, több termék adásvételekor, ha az egyes termékek
szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,
a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi
átvételének napjától számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban
meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék
átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés
megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés
megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre
vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a jelen – és a honlapról is
letölthető – nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja az alábbi címre
megküldéssel: 7900 Szigetvár Rákóczi u. 15.; hello@renart.hu
Címzett: Schiller Renátó.
Cím: 7900 Szigetvár, Rákóczi u. 15.
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi
termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés
tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó neve:
A fogyasztó címe:
A vételárat az alábbi bankszámla számra kérem visszautalni (abban az esetben
töltse ki, ha szeretné, hogy a vételárat banki átutalással fizessük vissza):
A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt
—————–
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó
nyilatkozatát a 14 naptári napos határidőn belül elküldi.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel
összhangban gyakorolta.
Az Eladó a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles
elektronikus adathordozón visszaigazolni.
Az Eladó kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
Az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a
szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított
tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként
megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült
költségeket, így a szállítási díjat is. Ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé
költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával
okozott többletköltségekre.
Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás
esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett
fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztókifejezett
beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is
alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem
terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott
bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt az
Eladó-t felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól
eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből
eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási
díjtételek erejéig áll fenn az Eladó visszatérítési kötelezettsége
Visszatartási jog
Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a
fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem
igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe
venni. Utánvéttel feladott küldeményeket az Eladónak nem áll módjában
elfogadni.
A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a
szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás
közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak
vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A
visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a
határidő lejárta előtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó
címére kell visszaküldeni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő
értékcsökkenésért felel.
Az elállási jog kizártsága
Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja
elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt
esetekben, így különösen a „c” és az „e” pontban meghatározottak esetén: „olyan
nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy
kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet
egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak; „olyan zárt csomagolású termék
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
felbontása után nem küldhető vissza.
Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás
A fogyasztói tájékoztató jelen pontja a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 9. § (3)
bekezdése felhatalmazása alapján a 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet 3. számú
melléklete alkalmazásával készült.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott
igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez
képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem
kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos
leszállítását vagy végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott
kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban
Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a
hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk
a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn
túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye
érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a
terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat
hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által
felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – a kellékszavatossági
igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy
kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos
minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott
leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától
számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát
elveszti.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági
igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy
forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági
igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági
kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba,
vagy a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal
időpontjában nem volt felismerhető vagy a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívom figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és
termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem
érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén
azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó
kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.